Skoda Yeti Sony by Audio Complex

 Prezentujemy najnowszy

projekt marki Škoda i Sony. Pokazuje on, że model Yeti jest otwarty
także na młodych ludzi, których wymagania dotyczące nowoczesnych
multimediów bywają bardzo wysokie.

Profesjonalny, nowoczesny sprzęt, który
dostarczyła firma Sony Poland nadał pojazdowi niezwykłego charakteru.
Projekt udowodnił, że Yeti to idealny kompan tych, którzy lubią
niezwykłe przygody i naprawdę dobrą rozrywkę.

Yeti multimedialne

Ten projekt jest dziełem tunerów z
poznańskiej firmy Audio Complex. Mowa o samochodzie prezentacyjnym firmy
Sony Poland, powstałym na bazie Škody Yeti. Można go będzie oglądać np.
podczas targów sprzętu audio-wideo, ale i na wystawach samochodowych. Škodę z zabudową Audio Compleksu pokazano publiczności po raz pierwszy podczas Motor Show Poznaniu (19-21 marca br.)

Projekt rodził się kilka miesięcy. Jak
podkreśla Jacek Kwiatkowski (Audio Complex), z jednej strony chodziło o
przedstawienie szerokich możliwości systemu Sony X-plod, z drugiej
natomiast o zachowanie charakteru samochodu, na którym wykonywana jest
zabudowa. Autem bazowym jest Škoda Yeti 4×4 z 2-litrowym silnikiem
wysokoprężnym.

Zachować charakter

Zabiegi techniczne dokonane w kabinie
pasażerskiej powinny jak najlepiej współgrać ze stylistyką całego auta –
to jedno z głównych założeń przyświecających twórcom projektu.
Postanowiono pozostawić dość „stonowany” przód, tak aby pozostał podobny
do oryginału. Z kolei obszarowi w okolicach tylnej kanapy zdecydowano
się nadać charakter bardziej rozrywkowy, czemu służą najnowsze
technologie audio-wideo, gry, przenośne urządzenia MP3 i komputer z
dostępem do internetu.

Na konsoli środkowej znalazła się
jednostka centralna Sony XAV-70BT, którą zamontowano w miejscu
fabrycznego radia w taki sposób, aby przypominała to radio i aby nie
kontrastowała kolorystycznie z otoczeniem. Sony XAV-70BT jest
odtwarzaczem samochodowym DVD przeznaczonym do instalacji w otworach
montażowych DIN o podwójnej wielkości. Zaopatrzono go w 7-calowy monitor
dotykowy o rozdzielczości 800×480 pikseli oraz mikrofon. System
umożliwia odtwarzanie dźwięku przestrzennego Dolby Digital. Model
wyposażony jest w odtwarzacz CD/DVD/VCD i pozwala na odtwarzanie plików
muzycznych w formatach MP3, AAC i WMA oraz filmów w formatach DivX,
MPEG-1, MPEG-2 i MPEG-4.

Wybieranie utworów muzycznych ułatwiają
dwa firmowe rozwiązania Sony: ZAPPIN™ i SensMe™. Pierwsze z nich ułatwia
wybór właściwej muzyki do odtwarzania: po naciśnięciu przycisku „ZAP”
odtwarzane są krótkie fragmenty utworów. Innym sposobem wybierania
właściwej muzyki jest skorzystanie z „kanałów SensMe” lub „nastroju
SensMe”. Rozwiązanie to opiera się na firmowej technologii „analizy 12
tonów”, która automatycznie klasyfikuje nagrania według ich klimatu
(Dance, Relax, Emotional itp.), pozwalając następnie na wybór „kanałów
nastroju”, takich jak autostrada, poranny dojazd czy nocna przejażdżka.

Na drzwiach przednich samochodu
zainstalowano panele umożliwiające zamontowanie po dwóch głośników
(model XS-HT1705N ) o średnicy 16,5 cm. Interesujące wrażenie całości
pogłębia lakier i podświetlone na czerwono logo X-plod. Z kolei na
trójkątnych osłonach wewnętrznych lusterek bocznych zamontowano panele
dla głośników wysokotonowych. Polakierowano je na czarny mat, dzięki
czemu nie wyróżniają się w szczególny sposób od oryginalnych tworzyw
stosowanych w fabrycznym aucie.

Sporo zmian nastąpiło w obrębie tylnej
kanapy samochodu. Przede wszystkim wnętrze z pięcioosobowego stało się
czteroosobowe. To rezultat wymontowania środkowego fotela. W tym miejscu
pojawiła się zabudowa pod konsolę Sony Play Station 3 Slim. Jest to
nieco uszczuplona wersja standardowej konsoli Play Station 3. Ma
mniejsze od niej o mniej więcej o jedną trzecią gabaryty (wymiary: 290 x
65 x 290 mm) oraz jest o ponad jedną trzecią lżejsza od swojego
protoplasty (3,2 kg). Walorem wersji Slim jest również mniejszy pobór
prądu. Urządzenie ma napęd BD / DVD / CD (tylko odtwarzanie).
Interesujące uzupełnienie zestawu stanowi laptop Vaio.

W zagłówkach przednich foteli znalazły
się 6,5-calowe monitory. Mają rozdzielczość 3. megapikseli, aktywną mapę
TFT, jak również wbudowany nadajnik do słuchawek bezprzewodowych oraz
wyjście na bezprzewodowego pilota.

Bagażnik na pokaz

W bagażniku Škody Yeti pomysłodawcy
zabudowy pofantazjowali zdecydowanie bardziej. Pokaźnych rozmiarów
przestrzeń bagażowa przestała pełnić swą nominalną funkcję, uzyskując
typowo pokazowy charakter, z monitorem, subwooferami i wzmacniaczami.
Jak przystało na samochód adresowany głównie do ludzi ceniących sobie
uroki aktywnego wypoczynku, w „kufer” Yeti wkomponowano dość typowy
atrybut tego rodzaju, deskę snowboardową. Pojawił się tam panel na trzy
monitory XVM-H65, a deskę zamontowano do oryginalnych relingów w
bagażniku (skierowano ją frontem do osób znajdujących się przed
uniesioną klapą kufra). Całość podświetlono diodami LED. Wykończenie
stanowią elementy ozdobne w kolorze nadwozia, a także detale skórzane. W
części środkowej bagażnika zwraca uwagę 19-calowy monitor (Sony
Bravia). Skonstruowano specjalny mechanizm sterowania (pilot)
umożliwiający unoszenie monitora z poziomu podłogi do pionu (siłownik
elektryczny).

W bagażniku zamontowano też dwa
subwoofery XS-L106 P5. To popularny model 25-centymetrowego subwoofera
przeznaczonego do instalacji w obudowie. Jego membrana komórkowa jest
wzmacniana miką z kompozytem z włókna szklanego. Moc maksymalna wynosi
1200 W. Na każdej ze stron bagażnika znalazły się po dwa wzmacniacze
(XM-4S i XM-1S), które umieszczono na kontrastującej kolorystycznie,
podświetlonej pleksi, a zatem na polimerowym tworzywie. XM-4S to
wzmacniacz czterokanałowy. Maksymalna moc wyjściowa: 4 x 95 W. Z kolei
XM-1S to jednokanałowy wzmacniacz o maksymalnej mocy wyjściowej 600 W.
Oba typy wzmacniaczy mają stosunkowo małą wysokość, a zaopatrzono je
m.in. w wyłącznik z funkcją wykrywania poziomu (nie jest konieczne
wyjście na subwoofer). To, że nieznacznie odstają od boczków bagażnika
sprawia wrażenie jakby wzmacniacze były zawieszone w powietrzu.

Na wewnętrznej osłonie klapy bagażnika
pojawiły się głośniki XS-HT1705N. Po otwarciu klapy uzupełniają dźwięk z
głośników niskotonowych. Obszycie stanowi efektowna i praktyczna
alcantara.

Jak powstawała?

Samochód trafił do warsztatu z
początkiem stycznia br. Zaczęto od demontażu. Dotyczył m.in. poszycia
drzwi, wyjęto również radio fabryczne. Z tylnego rzędu siedzeń zniknął
fotel środkowy, tym samym możliwe stało się przygotowanie miejsca pod
poruszający się na specjalnym stelażu laptop. W tym samym czasie
zdemontowano również zagłówki w przednich siedzeniach (do montażu
monitorów). Z instalacji radiowej usunięto fabryczne głośniki.

Bardzo ważnym elementem była rozbiórka
poszycia w bagażniku pojazdu. Przed zamontowaniem nowych urządzeń
wnętrze części towarowej zostało dokładnie wyciszone.

Sam stelaż konstrukcyjny do wykonania
zabudowy w bagażniku wykonano z płyt MDF (powstają po sprasowaniu pod
wysokim ciśnieniem i w wysokiej temperaturze włókien drzewnych z
dodatkiem organicznych utwardzaczy). Ich podstawowy walor to
jednorodność składu i gęstości, a te cechy okazują się być bardzo
pomocne przy przygotowywaniu poszczególnych, nierzadko bardzo
precyzyjnych elementów konstrukcyjnych. Dzięki specjalnemu
wyprofilowaniu możliwe było m.in. odpowiednie zamontowanie głośników.
Deska snowboardowa wykorzystana do zabudowy kufra jest typowa,
polakierowano ją jednak na kontrastujący z barwą wnętrza kolor.

Zabudowa Yeti, pomimo dość sporego
stopnia skomplikowania, nie wymagała ingerencji w fabryczną instalację
elektryczną samochodu. Na potrzeby zabudowy powstała zupełnie nowa
instalacja.

Czytaj wiecej: http://www.vwgolf.pl/2010/03/31/skoda-yeti-democar-sony/

  Sed pharetra urna diam. Maecenas lacinia egestas molestie. Donec tincidunt felis non risus luctus vulputate. Etiam dolor leo, ultrices sit amet porta ut, accumsan sit amet nisi. Vivamus facilisis est eget sapien laoreet fringilla. Morbi molestie pharetra sem et ullamcorper. Maecenas sed mi quis lectus malesuada convallis vel rutrum enim. Vivamus vestibulum turpis turpis.